blogovanje

ELEMENTI MARKETINGA KROZ ISTORIJU FILOZOFIJE – Biti znači imati kampanju

17.01.2017
0

Drugi tekst u kom tragamo za elementima marketinga kroz istoriju filozofije vodi nas u XVII vek i na teoriju imaterijalizma Dzordza Berklija.

 

Kakve zaboga veze ima imaterijalizam sa marketingom, kad je konkretna stvar (konkretan proizvod) polazna tačka marketinga? Ako ste sada podigli desnu obrvu, neka ona ostane tako još neko vreme jer, u pravu ste, nema nikakve veze. Ipak mudri empiristi došli su do nečega što svakako ima veze, a to je princip esse est percipi.

 

Esse est percipi (prev) Postojati znači biti viđen!

 

Šta kao, ako ne vidim neki objekat on tada ni ne postoji? – to upravo znači to! :)

 

Ali ima smisla, pazi. Imaš VELIKU plavu šolju pred sobom punu kafe, pored tebe prolazi izmoreni account i kaže ti: što piješ kafu iz te male zelene šolje? Ti mu kažeš da je to VELIKA plava šolja, na šta on promrmlja „prokleti kreativci“, okrene se i ode.

 

Kako bi potvrdio njegovu tezu, ti pogledaš šolju i zapitaš se: ako je ova šolja za mene plava, a za njega zelena, za mene velika, a za njega mala – znači da ta šolja sama po sebi nije ni mala, ni velika, niti ima neku boju na sebi, što znači da ona sama po sebi nije ništa. Sve što ta šolja jeste nalazi se u našem subjektivnom sudu o njoj, a kako su subjektivni kvaliteti jedino u našoj glavi to znači da je i ova šolja – subjektivna i postoji samo u našoj glavi? To znači da dok gledaš šolju i na nju lepiš plavo, zeleno, tvrdo, meko, veliko, malo ona upravo to postaje, ali kada prestaneš da joj dodeljuješ te kvalitete, odnosno kad prestaneš da je gledaš, ona jednostavno ne postoji.

 

Zamislite taj svet u kom objekti koje niko u datom trenutku ne percepira ne postoje, a onda kako okreneš glavu ka njima odjednom postanu. Ti objekti bukvalno trepere oko nas – cool zar ne?

 

Sada, napravimo paralelu sa marketingom jer ipak ovaj tekst ide na sajt marketinške agencije.

 

 

Ako za određeni proizvod nisi čuo, niti si ga ikada video, ako ne postoji nikakva subjektivna korespodencija sa tim proizvodom – taj proizvod za tebe ni ne postoji. Odnosno ako se proizvod ne pojavljuje pred tobom kao potrošačem, taj proizvod ne postoji!  

 

Zadatak svake marketinške agencije koja taj proizvod reklamira jeste da natera potrošača na projekciju svojih subjektivnih vrednosti na taj proizvod čime on počinje da postoji! Postoji mnogo primera odličnih proizvoda koji nikada nisu imali subjektivnu korespodenciju sa potrošačima čime zapravo nikada nisu ni postojali (na tržištu).

 

Dakle imati kvalitetan proizvod i dalje ne znači da on postoji! 

 




Povezani članci




Komentari

0

Ostavite komentar

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *